۲۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۷۸۸۸
همایش یادمان علامه‌طباطبائی در دانشگاه علامه‌طباطبائی

دومین یادمان علامه‌طباطبائی با حضور صاحب نظران و دوست‌داران این عالم بزرگ در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این همایش با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای تخصصی تحول علوم انسانی، وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، سید جلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی و عباس اشرفی، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی افتتاح شد.


وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، در سخنانی با اشاره به ثمرات برگزاری این گونه همایش ها و استفاده هر چه بیشتر از اندیشه های بزرگانی چون علامه طباطبائی، گفت: علامه طباطبائی همچون گنجی هستند که ما در بخش های فرهنگی و اجتماعی بسیار نیازمند استفاده از دیدگاه های ایشان هستیم.



علامه‌طباطبائی به لحاظ زندگی علمی و سیره عملی برجستگی‌های بسیاری داشتند


وی ادامه داد: علامه طباطبائی هم به لحاظ زندگی علمی و هم به لحاظ سیره عملی برجستگی های بسیاری داشتند و در دو حوزه فلسفه و عقلانیت و حوزه تفسیر قرآن دو حق بزرگ بر گردن جامعه علمی دارند.


شالچی تصریح کرد: عقلانیت هم در نظام معرفتی و هم در نظام اجتماعی دارای جایگاه است و با توجه به اینکه نظام جهانی و جامعه، مبتنی بر عقلانیت است، ما هم در زندگی اجتماعی و هم در نظام تصمیم گیری به وجود «عقلانیت» در جامعه نیازمندیم.



40 مقاله و چکیده تفصیلی به دبیرخانه این همایش ارسال شد


در ادامه این نشست عباس اشرفی، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی با اعلام اینکه برگزاری دومین یادمان علامه طباطبائی بر عهده این دانشکده بوده است، گفت: 40 مقاله و چکیده تفصیلی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 25 چکیده برگزیده و در یک مجموعه به چاپ رسیده است.


اشرفی در ادامه گفت: 12 مقاله در سه نشست موازی که در دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار می شود، ارائه خواهد شد.



لزوم استفاده از اندیشه‌های علامه‌طباطبائی در بحث نوآوری و تحول در حوزه علوم انسانی


سید جلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در سخنانی بر لزوم استفاده از اندیشه های علامه طباطبائی در بحث نوآوری و تحول در حوزه علوم انسانی تاکید کرد و افزود: اندیشه های علامه طباطبائی در پیش برد و تحول علوم انسانی بر مبنای فلسفی و فرانظری بسیار راه گشاست.


گفتنی است، بعد از مراسم افتتاحیه این همایش، سه نشست به طور موازی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار